زندگی نامه ایکر کاسیاس


ايکر کاسياس يکي از بهترين دروازبانان تاريخ است که نقش مهمي در موفقيت هاي رئال مادريد و تيم ملي اسپانيا داشته است. بي ترديد او بهترين دروازبان حال حاضر جهان و تاريخ رئال مادريد و اسپانيا است. دروازباني که هر بار هم تيمي هايش گل مي زنند تيرک افقي دروازه اش را لمس مي کند.چندي پيش گفته بود که دوست دارد روزي مانند ب
رنابئو يا پرز رئيس رئال مادريد شود.

نگاهي کوتاه به کاسياس:

نام کامل: ايکر کاسياس فرناندز تاريخ تولد: 20 مي 1981 مکان تولد: مستولز، مادريد، اسپانيا قد: 182.2 سانتي متر  وزن: 85.5 کيلوگرمپست: دروازبان
باشگاه هاي جواني: رئال مادريد (1990-1999)
باشگاه هاي اصلي: رئال مادريد سي(99-1998) 26 بازيرئال
مادريد کاستيا(1999) 4   بازي    رئال مادريد (1999-زمان حاضر) 426 بازي
عرصه ملي: اسپانيا (2000-زمان حاضر) 124 بازي
تيم هاي پايه ي اسپانيا: زير 15 سال 1996-1 بازي  زير 16 سال 98-1996- 19 بازي  زير 17 سال 99-1997- 10 بازي   زير 18 سال 1999- 4 بازي   زير 20 سال 1999- 2 بازي   زير
21 سال 2000-1999 – 5 بازي

ايکر کاسياس فرناندز (متولد 20 مي 1981 در مستولز، 18 کيلومتري جنوب مادريد) ملقب به ايکر مقدس فوتباليست حرفه اي اسپانيايي است. اين دروازبان نامي سابقه ي بردن 2 ليگ قهرمانان، 4 لاليگا و 1 کوپا دل ري را در عرصه ي باشگاهي و يک يورو و يک جام جهاني در عرصه ي ملي را داراست.        

عرصه باشگاهي

او تنها در رئال مادريد بازي کرده است و از اين رو اسطوره ي اين باشگاه به حساب مي آيد. او از 9 سالگي در رئال مادريد است. اولين بازي کاسياس در تيم اصلي رئال مادريد به 27 نوامبر 1997 و بازي در مقابل روزنبرگ نروژ در ليگ قهرمانان اروپا برمي گردد. آن زمان او تنها 16 سال سن داشت و يوپ هاينکس به او بازي داده بود. ولي از سال 1999 و با افت بودو ايلگنر رسما به تيم اصلي رئال مادريد پيوست. او اولين بازي اش در لاليگا را مقابل بيلبائو و در 12 سپتامبر 1999 در سن مامس انجام داد که به عنوان يک دروازبان جوان يکي دو اشتباه هم داشت و در آخر بازي با نتيجه 2-2 به پايان رسيد. او در اين فصل ذخيره ايلگنر بود ولي فصل بعدش توانست ايلگنر را به نيمکت منتقل کند. در سال 2000 او توانست جوان ترين دروازبان تاريخ فينال ليگ قهرمانان باشد و در آن بازي چندين موقعيت را از والنسيا گرفت تا رئال مادريد با نتيجه ي 3-0 برنده آن بازي باشد. آن شب تنها 4 روز از تولد 19 سالگي اش مي گذشت.
در نيم فصل دوم فصل 02-2001 ويسنته دل بوسکه سزار سانچز را به او ترجيح داد و او نيمکت نشين شد. ولي در فينال ليگ قهرمانان همان سال سزار دچار مصدوميت شد و او در مقابل لورکوزن به ميدان رفت و چندين و چند بار دروازه تيمش را نجات داد تا رئال مادريد براي نهمين و آخرين بار ليگ قهرمانان را از آن خود کند.
فصل 08-2007 را مي توان به جرات بهترين فصل دوران ورزشي ايکر
کاسياس ناميد. او با رئال مادريد توانست به سي و يکمين لاليگا برسد و تنها در 36 مسابقه اش 32 گل خورد و زامورا را از آن خود کرد. (ميانگين 0.89 گل خورده در هر بازي) در 14 فوريه 2008 او و کاپيتان رائول گونزالس قراردادشان را با باشگاه تمديد کردند. کاسياس طبق آن قرارداد تا سال 2017 در اختيار باشگاه رئال مادريد خواهد بود. البته يک بند اتوماتيک هم در اين قرارداد وجود داشت که اگر 30 مسابقه در ليگ انجام دهد رقم بازخريد قراردادش به 113 ميليون پوند مي رسيد. عملکردش در آن فصل باعث شد که براي دومين باز بهترين دروازبان تيم سال يوفا بشود.
در فوريه 2009 کاسياس توانست با رکورد پاکو بويو در 454 بازي براي يک دروازبان برابري کند و پس از آن توانست در ميان دروازبانان رئال مادريد از نظر تعداد بازي يکه تاز شود آن هم در حالي که تنها 27 سال سن داشت. در تابستان 2009 مطبوعات اسپانيايي گزارش دادند که
منچستر سيتي پيشنهادي 129 ميليون يورويي براي اين دروازبان داده است. ولي باشگاه شايعات را به کل رد کرد. هم چنين قبل از آن هم منچستر يونايتد براي او پيشنهادهايي داده بود که رقم مشخصي از آن ها در دسترس نيست. اما کاسياس گفت که به هيچ وجه قصد ترک رئال مادريد، باشگاه روياهاي کودکي اش را ندارد.
در فصل 10-2009 و در 4 اکتبر در مقابل سه ويا کاسياس يک واکنش بي نظير و فوق العاده را داشت که از آن به عنوان بهترين نجات دروازه در تاريخ نام برده مي شود. او يک موقعيت تک به تک را از يک متري از ديه گو پروتي مهار کرد.
بعد از آن مسابقه او از طرف دروازبانان سابق اسپانيايي و هم چنين گوردون بنکس افسانه اي مورد تجليل قرار گرفت. بنکس در مورد کاسياس گفته بود: "واکنش هايش خيره کننده و فوق العاده هستند. اگر همين گونه ادامه دهد بهترين دروازبان تاريخ خواهد شد."
در فصل 10-2009 و با بازگشت فلورنتينو پرز رئال مادريد دوباره برايرقابت با بارسلونا جان گرفت. تحت هدايت پلگريني کاسياس بازي هاي خيل خوبي را به نمايش گذاشت و در
انتهاي فصل با اختلاف بسيار کمي با بارسلونا، رئال مادريد دوم شد. با آمدن خوزه مورينيو رئال مادريد روز به روز قوي تر شد و کاسياس هم عملکرد خوبي داشت. مثل عملکرد عالي اش در يک بازي دوستانه برابر بايرن مونيخ و پنالتي هايي که گرفت تا رئال مادريد به جام بکن باوئر برسد. آن فصل رئال مادريد نتوانست به لاليگا و ليگ قهرمانان برسد ولي عملکردش بسيار بهتر بود و کاسياس هم عملکرد قابل تقديري داشت. در کوپا دل ري فصل 11-2010 او با درخشش در برابر بارسلونا در فينال و توپ هاي بي شماري که گرفت به جرات مي توان گفت که يک تنه جام قهرماني را براي رئال مادريد به ارمغان آورد. و براي اولين بار به عنوان کاپيتان رئال مادريد توانست يک جام رسمي را بالاي سر ببرد.
رسانه هاي اسپانيايي گزارش دادند که او پس از
رافائل نادال که دوست صميمي او هم هست دومين ورزشکار پرطرفدار اسپانيايي در فضاي اينترنت است. اين تحقيقات توسط موسسه ويپ نت 360 انجام شد که فعاليت ورزشکاران را در فيس بوک، يوتيوب و توييتر مورد تحقيق قرار داده بود. البته آن زمان کاسياس هنوز در فيس بوک فعاليتي نداشت.
اسپانسر رسمي اين بازيکن ريباک زير مجموعه آديداس است که چند سالي مي شود دستکش هاي اين کمپاني در دستان ايکر مقدس ديده مي شود.

عرصه ملي

کاسياس براي تيم ملي زير 17 سال اسپانيا در 16 سالگي شروع بکار کرد. او جوان ترين عضو آن تيم در رقابت هاي قهرماني نوجوانان جهان در سال 1997 در مصر بود. دو سال بعد او جام جهاني نوجوانان را با تيم ملي جوانان اسپانيا به دست آورد. او در سال 1999 توانست جايزه براوو را که به بهترين فوتباليست زير 21 سال اروپا تعلق مي گيرد را از آن خود کند. او به زودي با نمايش هاي عالي اش توانست دروازبان فيکس تيم ملي بزرگسالان اسپانيا شود.
کاسياس هم اکنون از نظر تعداد بازي ملي در تيم ملي اسپانيا با
124 بازي پس از آندوني زوبي زارتا با 126 بازي دوم است و به زودي به رکورد او خواهد رسيد. او اولين بازي مليخود را در مقابل سوئد و در 3 ژوئن 2000 و قبل از يورو انجام داد. او آن موقع 19 سال و 14 روز داشت. کاسياس در يورو 2000 نيمکت نشين کانيزارس بود و مورد استفاده قرار نگرفت. اما در جام جهاني 2002 آنتونيو کاماچو او را به سانتياگو کانيزارس ترجيح داد. در 21 سالگي او يکي از جوان ترين دروازبانان جوان آن تورنمنت بود. او بازي هاي خوبي را در جام جهاني به نمايش گذاشت و در يک هشتم دو پنالتي از ايرلندي ها گرفت تا اسپانيايي ها به او لقب مقدس بدهند.
در بازي هاي انتخابي يورو 2004 او در تمام بازي ها حاضر بود و تنها 4 گل دريافت کرد. در پلي آف و در نروژ او توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا اسپانيا به لطف برد 3-0 راهي يورو 2004 شود. و در مسابقات يورو 2004 هم در تمامي بازي ها فيکس بود. در جام جهاني 2006 آلمان هم او در تمام بازي ها فيکس بود و در دو بازي هم به جاي رائول
توانست بازوبند کاپيتاني اسپانيا را به بازو ببندد. ولي نتوانست از برد 3-1 فرانسه ي زيدان جلوگيري کند و آن ها با وجود تيم خوب يکه داشتند در يک هشتم حذف شدند.
پس از لجبازي آراگونس و عدم دعوت هم تيمي اش رائول به تيم ملي او صاحب بازوبند کاپيتاني تيم ملي اسپانيا شد. او در دو بازي ابتدايي اسپانيا در گروه 4 رقابت هاي يورو 2008 در برابر
روسيه و سوئد بازي کرد و در بازي سوم آراگونس به او استراحت داد و برابر يونان په په رينا فيکس شد. کاسياس در يک چهارم و در ديدار بدون گل مقابل ايتاليا که به پنالتي کشيد و با پيروزي 4-2 اسپانيا در ضربات پنالتي به پايان رسيد توانست دو پنالتي ده روسي و دي ناتاله را مهار کند و اسپانيا را به نيمه نهايي برساند.پس از برد آسان برابر روسيه اسپانيا در فينال 1-0 آلمان يواخيم لوو را برد و به دومين يوروي تاريخ خود پس از 44 سال رسيد. کاسياس در آن بازي هم عملکردي شايسته داشت و پس از بازي توانست به عنوان کاپيتان عنواني را بالاي سر ببرد که اسپانيا حدود 40 سال در پي آن بود. او در اين رقابت ها و در 5 بازي اش تنها يک گل دريافت کرد تا بهترين دروازبان يورو 2008 نام بگيرد. آن گل را هم ابراهيمويچ سوئدي به ثمر رسانده بود. لازم به ذکر است قبل از او هيچ دروازباني به عنوان کاپيتان موفق نشده بود جام قهرماني يورو را بالاي سر ببرد.
در اکتبر 2008
کاسياس به همراه په په رينا که خيلي از او کمتر بازي مي رد تواستند رکورد 710 دقيقه گل نخوردن را به نام خود ثبت کنند. که در عرصه ملي يک رکورد است. آنها توانستند رکورد پاکو بويو و زوبي زارتا را بشکنند. وسلي سانک بلژيکي در رقابتهاي انتخابي جام جهاني اين رکورد را خاتمه بخشيد.
يکي از واکنش هايش در بازي يک چهارم نهايي جام جهاني 2002 برابر کره جنوبي توسط فيفا به عنوان يکي از 10 واکنش برتر
تمام دوران انتخاب شده است. او بالاترين مقام کسب شده توسط دروازبانان را در توپ طلا دارد. او در سال 2008 پس از کريستيانو رونالدو، ليونل مسي و فرناندو تورس در اين رده بندي که توسط فرانس فوتبال منتشر مي شود چهارم شد.
او توسط فدارسيون آمار و رده بندي فوتبال جهان به عنوان
بهترين دروازبان جهان در سال 2008 برگزيده شد. و با شکست دادن اوليور کان توانست به رده سوم بهترين دروازبان جهان صعود کند.
او در 5 سپتامبر 2009 و در شکست 5-0
بلژيک در راه جام جهاني 2010 توانست به رکورد 56 بازي بدون گل خورده ي زوبي زارتا دست يابد. و در بازي بعدي مقابل استوني او توانست اين رکورد را پشت سربگذارد. ( او در بازي مقابل استوني نود و هشتمين بازي ملي اش را انجام مي داد در حالي که زوبي با 126 بازي ملي اين رکورد را بدست آورده بود.)
در 14 نوامبر 2009 مقابل آرژانتين در يک بازي دوستانه توانست به باشگاه 100 تايي ها بپيوندد. و سومين بازيکن تاريخ اسپانيا از نظر
تعداد بازي ملي شود. تنها زوبي زارتا با 126 بازي هم اکنون از او بالاتر است.
در 11 ژولاي 2010 او توانست با کاپيتاني در تيم ملي اسپانيا آنها را به اولين جام جهاني تاريخشان برساند. او در فينال و برد 1-0 مقابل هلند نمايش خيره کننده اي داشت و يکي دو تک به تک مهار نشدني را از روبن مهار کرد تا اسپانيا فرصت لمس جام جهاني را داشته باشد. اوپس از جيان پيه رو کومبي(1934-ايتاليا) و
دينو زوف(1982-ايتاليا) سومين دروازباني است که به عنوان کاپيتان جام جهاني را بالاي سرش برده است. او در پايان رقابت هاي جام جهاني توانست دستکش طلايي را از آن خود کند. او در جام جهاني آفريقاي جنوبي توانست 5 بازي بدون گل خورده را ثبت کند. او تنها دو گل در مرحله گروهي از سوييس و شيلي خورده بود و با حدود 440 دقيقه بسته نگه داشتن دروازه پياپي توانست تمامي رکوردهاي دروازبان ها در جام هاي جهاني را از آن خود کند. در فينال دو بار دروازه اسپانيا را برابر هم تيمي سابقش آرين روبن نجات داد و به جرات رکن اصلي قهرماني تيم دل بوسکه بود.

زندگي شخصي
کاسياس 20 مي 1981 در مستولز، حومه ي مادريد به دنيا آمد. پدرش خوزه لوييس کاسياس، يک کارمنده ساده در وزارت آموزش و پرورش بود. و مادرش، ماريا دل کارمن فرناندز گونزالس يک آرايشگر بود. آن ها زماني که ايکر هنوز به دنيا نيامده بود از خانه شان در شهر ناوالاکروز، آويلا به مستولز مهاجرت کردند. لازم به ذکر است که ناوالاکروز در ايالت باسک است ولي ايکر هميشه خودش را يک مادريدي مي داند. کاسياس يک برادر به نام اوناي هم دارد که 7 سال از او جوان تر است. يک مدافع وسط است و در سي دي مستولز بازي مي کند. وقتي او يک بچه ي کوچک بود در يک آخر هفته ايکر يادش رفت نامه اي را که مربوط به پيش بيني هاي پدرش بود را پست کند. پدرش هر 14 مسابقه ي درخواستي را درست پيش بيني کرده بود و اگر ايکر يادش نمي رفت آن نامه را پست کند آنها حدود يک ميليون يورو را از دست نمي دادند!

او قبل ها روابط نه چندان نزديـکي با آنا ايزابل و اوا گونزالس(بانوي اسپانيا) داشته است. از سال 2009 او روابطي  با سارا کاربونرو، خبرنگار ورزشي اهل مادريد دارد. و احتمالا به زودي اين دو قصد ازدواج خواهند داشت. البته ايکر قبلا در يکي از مصاحبه هايش گفته که پس از بازنشستگي دوست دارد پدر شود. در سال 2011 او سفير دوستي سازمان ملل در برنامه ي غذاي کودکان شد. او هم چنين فعاليت هاي خيريه ي ديگري هم دارد.

افتخارات

رئال مادريد
لاليگا: 4 بار (01-2000 و 03-2002 و 07-2006 و 08-2007)
نايب قهرماني
لاليگا: 6 بار (99-1998 و 05-2004 و 06-2005 و 09-2008 و 10-2009 و 11-2010)
ليگ قهرمانان اروپا: 2 بار (02-2001 و 2000-1999)
سوپرکاپ اروپا: 2002
جام بين قاره اي: 2002
سوپرکاپ اسپانيا: 3 بار (2001 و 2003 و 2008)

تيم هاي پايه ي اسپانيا
زير 15 سال اروپا: 19952
زير 17 سال اروپا: 1997
زير 19 سال اروپا: 1999
جام جهاني نوجوانان: 1999
مقام
دوم جام جهاني زير 17 سال: 1997

تيم ملي اسپانيا
جام ملت هاي اروپا: 2008
جام جهاني: 2010
مدال برنز جام کنفدراسيون ها: 2009

افتخارات شخصي

جايزه براوو: 2000
جايزه بهترين بازيکن جوان سال از نگاه
فرانس فوتبال (توپ طلا): 2000
جايزه زامورا: 08-2007
جايزه بهترين دروازبان
فيفپرو: 2 بار (09-2008 و 08-2007)
جايزه بهترين دروازبان فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال: 2 بار (2009 و 2008)
بهترين دروازبان سال اکيپ: 2009
جايزه بهترين دروازبان لاليگا: 09-2008
جايزه دستکش
طلايي جام جهاني: 2010
بهترين بازيکن جوان لاليگا: 2000-1999
جايزه
پرنس آستوريا: 2010
عضو تيم سال يوفا: 3 بار (2007 و 2008 و 2009)
عضو تيم سال اي
اس ام : 08-2007
تيم ماه اي اس ام: 10 بار
عضو تيم منتخب رقابت هاي يورو 2008
عضو تيم سال فيفا دات کام: 09-2008
عضو تيم منتخب جام جهاني 2010
جايزه پادشاهي ورزشکار شايسته ي
سال(مدال طلا): 10-2009
پسر محبوب
مستولز: 2010
پسر محبوب ناوالاکروز:2010

 



نظرات شما عزیزان:

نوید
ساعت15:45---19 آبان 1392
سلام محمد جان. وبلاگت عالیه و به خوبی وبلاگت پیدا نمیشه . مطالبت هم بسیار خوبه.خیلی از مطالبت به دردم خورد.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 9 مهر 1392 ا 21:11 نويسنده : لودی ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.